Молодша група №1 “Калинка”

Молодша група №1 “Калинка”

НАШІ ВИХОВАТЕЛІ: 

Неселовська Олена Анатоліївна

 

ПОМІЧНИК ВИХОВАТЕЛЯ:

Васінович Інна Євгенівна

 

   

   

   

   

Зібрати машинку, всюдихід,
Палац, ракету, пароплав
І навіть ціле містечко 
Все підсилу нам

Ваша дитина в 3 роки

Соціальний/емоційний розвиток

  • копіює дорослих і друзів

  • виказує прихильність до друзів без спонукання

  • приймає участь в грі

  • показує турботу, коли плачуть друзі

  • одягається і роздягається самостійно

  • розуміє “моє”, “його”, “її”

  • легко відлучається від мами і тата

  • може засмучуватись при зміні режиму

Мова/комунікація

  • виконує інструкції з 2-х і 3-х кроків

  • може називати найбільш прості та звичні речі

  • розуміє такі слова як “в”, “на”, “під”

  • називає ім’я, вік, стать

  • називає друзів

  • достатньо добре розмовляє з незнайомими, щоб порозумітися

  • каже такі слова як “Я”, “мені”, “ми”, “ти” та деякі слова (машинка, собачка)

  • веде бесіду використовуючи 2-3 речення

Що робити? Як Ви можете допомогти Вашій дитині

  • ходіть гратися з вашою дитиною на гральні майданчики з дітьми . Заохочуйте дитину гратися з іншими дітками.

  • вчіть вашу дитину вирішувати проблеми самостійно, коли вона засмучена.

  • говоріть про емоції вашої дитини. Наприклад, “Я хочу тобі сказати – ти відчуваєш себе роздратовано, тому ти кинув іграшку”. Заохочуйте вашу дитину визначати почуття в книжках.

  • встановіть правила та обмеження для вашої дитини і дотримуйтеся їх. Якщо дитина порушує правила, посадіть її на стільчик або в її кімнаті, дайте їй від 30 секунд до 1 хвилини. Похваліть дитину за дотримання правил.

  • давайте інструкції з 2 – 3 кроків. Наприклад, “Піди в кімнату та візьми свої чоботи та светрик”.

  • читайте вашій дитині книжечки щодня. Запитуйте у дитини, що намальовано на картинці і просіть повторити слова за вами.

  • зробіть дитині “скриньку мистецтва” з папером, кретками, розмальовками. Разом малюйте лінії, геометричні фігури та розмальовуйте.

Когнітивний розвиток

  • може гратися з ґудзиками, важелями та рухомими частинами

  • грає з ляльками, іграшками “буцімто”

  • складає пазли з 3-4 частин

  • розуміє, що означає “два”

  • копіює коло олівцем чи креткою

  • перегортає по одній сторінці

  • будує вежу з 6 та більше кубиків

  • закручує і відкручує кришку банки і повертає ручку дверей

Моторний розвиток

  • добре вилазить

  • бігає

  • їздить на триколісному велосипеді

  • піднімається і спускається по сходах, один крок на кожну сходинку

Що робити? Як Ви можете допомогти Вашій дитині

  • грайте в ігри на відповідність. Наприклад, знайти той самий предмет в будинку та на картинці.

  • грайте ігри, де використовується рахунок предметів. Рахуйте частини тіла, сходинки та інші предмети, які використовуються щодня.

  • тримайте дитину за руку, коли вона піднімається або спускається по сходах. Коли вона добре піднімається та спускається, заохочуйте її використовувати поручні

  • гуляйте на вулиці з дитиною, йдіть до парку. Дозволяйте дитині гратися вільно, без вказівок

Ваша дитина в 4 роки

Соціальний/емоційний розвиток

  • захоплено робить нові речі

  • більш творчий в іграх “буцімто”

  • хоче більше грати з іншими дітьми, ніж самостійно

  • взаємодіє з іншими дітьми

  • грає в “маму” і “тата”

  • часто не може сказати, що справжнє, а що вигадане

  • дитина говорить, що їй подобається і що цікавить

Мова/комунікація

  • розповідає історії

  • співає пісні та розказує віршики

  • знає деякі правила граматики, наприклад, коли правильно говорити “він” чи “вона”

  • може сказати ім’я та прізвище

Що робити? Як Ви можете допомогти Вашій дитині

  • грайте з дитиною ігри “буцімто”. Нехай дитина виступає лідером, а ви повторюйте за дитиною.

  • запропонуйте дитині змоделювати майбутню подію в ігровій формі, яка може її схвилювати. Наприклад, сходити в дитячий садок або залишитися на ночівлю у бабусі.

  • давайте дитині можливість вибору. Нехай дитина вибирає, що їй одягнути, чим гратись, що перекусити. Обмежуйте вибором від 2 до 3.

  • під час гри дозволяйте дитині самостійно вирішити проблеми, які виникають у спілкуванні з дітьми, але будьте поряд, щоб допомогти, коли це знадобиться.

  • заохочуйте дитину використовувати слова, ділитися іграшками, гратися по черзі з іншими дітьми.

  • грайте в ігри, які розвивають уяву, наприклад, як вишукано одягнутися і т. д.

  • розмовляйте граматично правильно з дитиною. Наприклад замість “Мама хоче, щоб ти підійшов сюди”, треба сказати: “Я хочу, щоб ти підійшов”.

Когнітивний розвиток

  • називає деякі кольори і деякі цифри

  • розуміє мету рахунку

  • починає розуміти час

  • запам’ятовує частину історій

  • розуміє зміст “такий самий” та “різний”

  • малює чоловічка з 2 – 4 частинами тіла

  • використовує ножиці

  • починає перемальовувати деякі великі літери

  • грає в карткові чи настільні ігри

  • розказує вам свої думки про те, що станеться далі в книжці

Моторний

  • стрибає і стоїть на одній нозі до 2-х секунд

  • переливає, ріже під наглядом, перемішує продукти

  • ловить м’яч

Що робити? Як Ви можете допомогти Вашій дитині

  • використовуйте слова “спочатку”, “потім”, “врешті-решт”, коли говорите про щоденну діяльність. Це допомагає дитині вивчити послідовність подій.

  • відповідайте на питання дитини “Чому?”. Якщо ви не знаєте відповіді, скажіть “Я не знаю” або допоможіть вашій дитині знайти відповідь в книжці, в інтернеті чи спитавши у іншої дорослої людини

  • коли ви читаєте з дитиною, просіть її переказати прочитане

  • проговорюйте кольори в книжках, на картинках та кольори домашніх предметів

  • рахуйте звичайні предмети – сходинки, вагони іграшкового поїзда і т. д.

  • вчіть вашу дитину гратися на вулиці в квача, хованки та ін.

  • слухайте улюблену музику з дитиною, танцюйте з нею. По черзі повторюйте рухи один одного