Середня група №1 “Дзвіночок”

Середня група №1 “Дзвіночок”

Вихователі:

Пономарьова Наталія Андріївна

Бойко Аліна Миколаївна

 Помічник вихователя:

Фурник Марія

Правила групи

«Як правильно вчити вірші з дітьми вдома»

Всі батьки знають, що вчити вірші з дітьми треба. Це розвиває пам’ять, розширює кругозір, вчить сприйняття такого жанру, як поезія і, нарешті, формує загальний рівень культури людини. Багато з нас,згадують, що це була за завдання – вивчити вірш! Сидиш і механічно повторюєш рядок за рядком, а прокинувшись вранці, розумієш, що запам’ятали всього половину.

Звичайно, не для всіх дітей заучування віршів є проблемою. Для деяких навіть навпаки: вони блискавично запам’ятовують те, що їм дуже подобається. Але є і такі діти, яким запам’ятовувати вірші складно, для яких це просто непосильна праця. Чому? Найчастіше, тому що вірш він вчить неправильно. Хочемо розповісти вам, як правильно вчити з дитиною вірші.

  1. Щоб дитина легко і добре запам’ятовував риму потрібно обов’язково знайомити його з «мелодією» вірші і почати варто, як можна раніше.

  2. Кроха ще лежить в колясці, а ви вже декламуєте йому ритмічні «Йде бичок гойдається», «Наша Таня громко плачет».

  3. Коли чадо підросте, цей перший, закладений в підсвідомості досвід, полегшить йому і свідомий підхід до процесу заучування. І пам’ятайте, що найбільш сприятливим віком для заучування віршів є 4-5 років. Саме в цей віковий відрізок починає особливо швидко розвиватися пам’ять малюка.І якщо до чотирьох років ми не ставимо перед дитиною завдання запам’ятати твір, а просто «начитує»їх кількість – що запам’ятає, то запам’ятає, то після чотирьох років ми вже цілеспрямовано вчимо дитину запам’ятовувати текст напам’ять. Причому вчити потрібно якомога більше – це найкращий спосіб сформувати необхідний для навчання обсяг пам’яті.

  1. Заучувати вірш слід емоційно і з виразом, – така дитяча природа! В іншому випадку, воно буде позбавлене для дитини сенсу. До речі, деякі батьки привчають дітей до невиразною манері читання віршів. Вчити вірш краще індивідуально, так що пам’ятаєте про це і тримайте ситуацію під контролем. Дитина, що не перейнялися красою віршованій літературної форми в дитинстві, в дорослому віці, навряд чи буде часто звертатися до поезії.

  2. Для того щоб вірш легко навчалося, воно повинно за змістом відповідати віку і темпераменту дитини. Не потрібно змушувати чотирирічну дитину заучувати на потіху гостей уривки з «Онєгіна». Найкраще вчити дитячу класику С. Михалкова, А. Барто, К. Чуковського.

  3. Пустунам краще пропонувати для запам’ятовування вірші ритмічні, веселі, діткам спокійним – розмірені, плавні. Звичайно, в школі з їх темпераментом ніхто рахуватися не буде, але поки ми тільки вчимося вчити вірші, краще вчинити саме так. Дитині головне зрозуміти техніку запам’ятовування, а це легше робити на тому матеріалі, який «серцю ближче». І ще – вчити вірш не можна просто так. Це обов’язково має бути подарунком для когось: мами, бабусі або, наприклад, до приходу Діда Мороза. Тільки в сім-вісім років ми потихеньку будемо націлювати дитини на те, що знати вірші напам’ять потрібно і для себе.

  4. Перш, ніж почати заучування, дорослий, який буде вчити вірш з дитиною повинен сам прочитати його з виразом. Ще краще, якщо дорослий буде знати його напам’ять. Потім слід обов’язково знайти в тексті незнайомі або незрозумілі малюкові слова і пояснити їх. Коли все слова будуть роз’яснені, вірш потрібно прочитати ще раз, повільно, розставляючи смислові акценти. Після повторного прочитання розкажіть дитині, хто написав таке чудове твір, про те, як і коли воно написано цей вірш. Такий підхід привчає маленького людини до культури заучування і полегшує сприйняття поезії. Після покажіть дитині ілюстрації, які намалював художник, натхненний красою вірша, а поки чадо буде їх розглядати, прочитайте вірш ще раз. Таким чином, у дошкільника формується образ твору.

    І тільки після такої попередньої роботи приступайте      безпосередньо до заучування.

  1. Ми знаємо, що одним з нас краще запам’ятовуються вірші на слух, іншим обов’язково потрібно кількаразів прочитати їх самим, третім необхідно ходити по кімнаті в ритм вірша, а четвертим – навпаки потрібна абсолютна нерухомість. Ці особливості притаманні не тільки дорослим, але й дошкільнятам. Існують різні методи заучування віршів, які орієнтуються на ці відмінності. Спробуйте по черзі кожен з них, і ви побачите, як вашій дитині легше запам’ятовувати вірші. Заодно ви зможете зробити висновок про те, який вид пам’яті у малюка є провідним.

Можливо, ви будете користуватися декількома методами або поєднувати один з іншим. Головне -результат: легкий і приносить радість від спілкування з поезією процес заучування віршів.

  1. І ще одна загальна порада для всіх. Намалюйте з дитиною кожне вивчений вірш. Своєрідну власну ілюстрацію до нього. Підпишіть назву та автора. Складайте ці малюнки в окрему папочку. Періодично діставайте, розглядайте разом з близькими, згадуйте і читайте напам’ять раніше вивчені вірші. Це чудовий спосіб і підтримувати обсяг пам’яті і літературний поетичний багаж дитини.